Wetenschappelijk onderzoek

Omdat een medische ingreep een belangrijke gebeurtenis is, wil Adam Kinderkliniek dat dit zo goed en zo veilig mogelijk plaatsvindt. Adam Kinderkliniek bouwt niet alleen expertise op door werkervaring, maar ook door wetenschappelijk onderzoek.

Wij hebben een samenwerking met het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).
Onze kliniek doet mee met het wetenschappelijk onderzoek naar onder andere huidziekten.
Dit onderzoek is gericht op het ontwikkelen van nieuwe therapieën voor het behandelen van huidziekten en/of huidafwijkingen zoals huidkanker alsook het verminderen van dierproeven.
Lees hier verder voor uitgebreide informatie hieromtrent.

Ook kan met behulp van wetenschappelijk onderzoek de ingreep zoals bij een besnijdenis verder verbeterd worden. Wij voeren onderzoek naar de beste techniek door de uitkomsten van verschillende technieken te vervolgen. Verder doen we onderzoek naar de mogelijkheden om de infectierisico´s zo veel mogelijk te beperken en te toetsen hoe effectief de huidige infectiepreventiemaatregelen zijn.

Stilstaan is achteruitgang. Adam Kinderkliniek staat voor vooruitgang en daarbij is wetenschappelijk onderzoek essentieel.

Ben je medisch student en heb je interesse in het doen van een wetenschappelijke stage en/ of onderzoek, dan ben je bij ons altijd welkom! Stuur een e-mail met je CV en motivatie naar info@adamkinderkliniek.nl ovv Wetenschappelijk onderzoek. Indien je al een begeleider hebt op je eigen medische faculteit, graag ook zijn/ haar contactgegevens.