Urologische problemen bij kinderen

Klachten
Vaak zien wij kinderen met plasproblemen op onze polikliniek. De klachten kunnen variëren van bedplassen tot juist moeite hebben met plassen. De redenen hiervoor zijn divers. Bij pijn of moeite met plassen, ligt de belangrijkste oorzaak bij jongens door een vernauwde voorhuid. Bij meisjes is de kans dat de oorzaak gezocht moet worden in een blaasontsteking hoger. Onder het eerste levensjaar komen urineweginfecties vrij vaak voor, ongeveer 7 op 1000 kinderen krijgt hiermee te maken. Vanaf de leeftijd van 1 jaar daalt de kans bij jongens en bij meisjes stijgt deze juist tot wel 8%

Wanneer u met uw kind de polikliniek bezoekt, zal de behandelend arts met u de klachten doornemen, lichamelijk onderzoek verrichten en vervolgens een voorstel doen voor eventueel verder onderzoek en/of behandeling. Als uw kind geopereerd moet worden, krijgt u op de poli de nodige informatie over de behandeling mee.

Circumcisie (besnijdenis)
Uw uroloog of huisarts heeft uw zoon verwezen voor een besnijdenis. Als uw kind jonger dan twaalf jaar is, heeft de arts daarvoor uw toestemming nodig. Is uw kind twaalf jaar of ouder dan is behalve uw toestemming ook de toestemming van uw kind zelf nodig. Vanaf zestien jaar mag uw kind zelfstandig over een medische behandeling beslissen.

Een besnijdenis kan nodig zijn in verband met de vernauwing van de voorhuid. In medische termen heet dit phimosis. Hierdoor kunnen moeilijkheden optreden bij het plassen. De voorhuid moet daarom worden verwijderd. Dit heet besnijdenis of circumcisie. Ook kan een vernauwde voorhuid leiden tot ontsteking van de voorhuid of de eikel.

De besnijdeniskliniek

Direct meer weten over ons? Wie zijn wij en hoe gaan wij te werk?

Het is mogelijk om bij ons direct een afspraak te maken, wij bevestigen dit binnen 24 uur.

Zorgvuldige ingrepen

Al onze handelingen worden met de meeste zorgvuldigheid uitgevoerd en gecontroleerd.

Ervaringen en Referenties

Veel mensen zijn u al voor gegaan, lees en deel hier uw besnijdenis ervaring.