Mogelijke complicaties na een ingreep

Bij Adam Kinderkliniek is de voorbereiding, behandeling en nazorg met veel aandacht en zorgvuldigheid ontwikkeld. Specifiek hiervoor hebben wij uitgebreide protocollen en behandelwijzen ontwikkeld om ons en u te helpen om de complicatierisico´s te minimaliseren. Hierdoor komen complicaties vanuit onze kliniek gelukkig zelden voor. Echter, zoals bij elke chirurgische ingreep kan ook bij een besnijdenis een complicatie optreden. Uit grote wetenschappelijke onderzoeken is aangetoond dat, mits de besnijdenis correct is uitgevoerd onder de juiste omstandigheden, het aantal complicaties minder is dan een andere soortgelijke chirurgische ingreep. Complicaties treden dus zelden op. Mocht dit optreden, dient u contact op te nemen met de dienstdoende arts van Adam Kinderkliniek; deze is 24u per dag 7 dagen per week bereikbaar. Daarvoor dient u te bellen met 0844- 300 600 OPTIE 1. Hieronder vindt u enkele mogelijke complicaties.

Nabloeding

Na een besnijdenis kan een nabloeding optreden. Als dat het geval is, moet contact worden opgenomen met de dienstdoende arts van onze kliniek. Nabloedingen treden zelden op.

Infectie

Enkele dagen na de ingreep gaat het wondje soms wat vocht produceren, dat is niet ongewoon. Als de penis dik en rood wordt of als uw zoon koorts krijgt (temp > 38°C) dan kan dit duiden op een wondinfectie of bijvoorbeeld een bijkomende luchtweginfectie. Neem bij koorts altijd contact op met de spoedlijn van Adam Kinderkliniek.

Niet kunnen plassen

Het komt zéér zelden voor maar het is mogelijk dat jongens na de besnijdenis moeite hebben met plassen. Als de uw zoon 12 uur na de ingreep nog niet geplast heeft, moet contact worden opgenomen met de dienstdoende arts van Adam Kinderkliniek.

Bel mij terug

Dien een verzoek in voor een terugbelverzoek. Wij bellen u uiterlijk morgen terug.