Welke medicatie wordt gebruikt bij een behandeling?

Voorbehandeling
Uw zoon krijgt als voorbehandeling eerst EMLA crème toegediend. Dit heeft tot doel dat de huid verdoofd wordt op de plek waar hij de prikjes gaat krijgen waardoor hij deze dus uiteraard niet voelt.

Verdoving/roesje (sedatie)
De verdoving is een middel (Dormicum) waardoor uw zoon wat slaperig wordt (lichte sedatie). Dit middel krijgt hij via een zetpil in de juiste dosering toegediend. Hij zal niet volledig in slaap zijn maar een prettig roesje krijgen waardoor hij de ingreep psychisch niet meekrijgt. Een andere prettige bijwerking van dit medicijn is dat uw zoon zich de gehele ingreep niet meer kan herinneren.

Extra pijnstilling
Na de verdovende crème en het roesje zal de penis nog lokaal verdoofd worden met enkele prikjes aan de basis van de penis, net onder de huid. Daarbij geven wij nog een totale penisblock (volledige penis verdoving). Dit zorgt voor een totale blokkade van de pijnzin waardoor de penis nog uren na de ingreep niet pijnlijk is.

Ontslag
Na de ingreep willen wij graag controleren of de pijnstilling nog goed werkt en het roesje (sedatie) is uitgewerkt. Uw kind wordt pas ontslagen indien hij weer helder is en nog steeds pijnvrij. Adam Kinderkliniek vindt het uiterst belangrijk dat het gehele proces van komst naar de kliniek tot thuiskomst kwalitatief hoogstaand, volledig beheerst, ontspannen en comfortabel verloopt.