Voorbereiding op een ingreep

U bent door uw uroloog/ huisarts doorgestuurd voor een behandeling of u bent bij ons terecht gekomen uit eigen beweging. Nadat u zich volledig heeft geïnformeerd en u bent op het eerste oriënterend consult geweest bij Adam Kinderkliniek volgt de daadwerkelijke behandeling. Indien wordt besloten om een ingreep uit te voeren, wordt de voorhuid van de penis operatief verwijderd. Het is een kleine chirurgische ingreep, maar een goede voorbereiding is noodzakelijk voor het beste resultaat. Om deze ingreep goed te laten verlopen is uw medewerking nodig. Volg daarom de raadgevingen van de dokter op en lees deze informatie goed door. U zult hier de praktische informatie vinden over de besnijdenis zelf. Deze informatie dient als aanvulling op het gesprek dat u voorafgaand aan de besnijdenis zult voeren met de arts en de informatie die u per e-mail toegestuurd krijgt.

Jongens tot 16 jaar
Voordat de behandeling kan plaatsvinden, zal samen met u besproken worden welke vorm van verdoving en pijnstilling het best bij uw zoon en de operatie past.
Bij aankomst op de kliniek krijgt uw zoon een half uur voor de ingreep nog een extra verdovende zalf rondom de penis aangebracht. Dit voorkomt dat de verdovingsprikjes pijn gaan doen.

Let op:

– Twee uur voor de ingreep mag uw zoon niets meer eten of drinken. (zie schema in de afspraak bevestiging)

– Pas bij volledige fitheid én minimaal 3 weken voor/na een vaccinatie kan de ingreep plaatsvinden. (Dit zal uit de pré-operatieve screening blijken)

– Neemt u verschoningsmateriaal zoals luiers etc.. mee.

Volwassenen (16 jaar of ouder)

Wij behandelen geen volwassenen in onze kinderkliniek.

Zie voor uitgebreide informatie de website voor volwassenen: www.adambesnijdeniskliniek.nl