Adam Kinderkliniek werkt voortdurend aan de kwaliteit van de zorg enerzijds en aan de dienstverlening anderzijds. Zo wordt het personeel ook geïnstrueerd en intern opgeleid. Ons doel is dat je tevreden bent met de manier waarop u geholpen wordt. Dit geldt voor zaken als informatievoorziening, maar ook wat betreft de besnijdenis als verrichting zelf.
Uiteraard kan het voorkomen dat je ontevreden bent. Ook dan doen wij ons best om jou zo goed mogelijk te helpen en te begeleiden. Daarom kan je in het geval van ontevredenheid of een klacht in eerste instantie terecht bij onze interne klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zal jouw klacht in behandeling nemen. Beide partijen krijgen de mogelijkheid om hun kijk op de zaak weer te geven. Vervolgens zal getracht worden gezamenlijk tot een oplossing te komen. De klachtenfunctionaris zal proberen te bemiddelen tussen jou en de afdeling of persoon waar de klacht betrekking op heeft. Indien je hierna nog niet tevreden bent of je voelt je niet gehoord dan kan je je wenden tot een externe onafhankelijke klachtencommissie. Wij zijn aangesloten bij Klachtenportaal Zorg.
Je hebt een opmerking of klacht en je wilt daar een melding van maken? Stuurt u dan een e-mail naar: klacht@adamkinderkliniek.nl
Gelieve in de mail de onderstaande gegevens te communiceren:
• Jouw volledige naam en contactgegevens
• De naam en geboortedatum van de patiënt
• De datum van de eventuele afspraak
• Je klacht
Procedure bij de externe klachtencommissie
Na het indienen van een klacht wordt de procedure gestart.
Binnen vier maanden moet de klacht zijn afgehandeld. De klacht wordt met het proces tot oplossing gerapporteerd, geanonimiseerd in een jaarverslag gepubliceerd en ingediend bij de IGZ.
De privacy van zowel de klager als de aangeklaagde wordt gewaarborgd.