De behandelmethode uitgelegd

Binnen Adam Kinderkliniek passen wij verschillende chirurgische methoden toe. Tijdens het intake gesprek zal met u besproken worden welke methode het beste bij uw zoon past.

Voor het verdoven zal de genitale regio volledig gedesinfecteerd worden met een speciale rose gekleurde desinfectans en met steriele doeken afgedekt. De ingreep wordt onder volledige steriele omstandigheden verricht.

Ingreep
Nadat alles op orde is beginnen we met het losmaken van strengetjes tussen de eikel en de voorhuid (adhesiolyse). Hierna meten we nauwkeurig de lengte van de te verwijderen voorhuid af (zoals met u ouders eerder afgesproken) en tekenen dit ook met een speciale stift af. Als de juiste lengte nogmaals gecontroleerd is door operateur en assistent wordt de overtollige huid afgeklemd en met een speciaal mes(diathermie) afgesneden. We corrigeren de binnenkant (binnenblad) en het toompje(frenulum) totdat we een cosmetisch fraai resultaat bereiken. Kleine bloedvaatjes worden secuur dichtgebrand met een speciaal apparaat (coagulatie). De huid wordt met oplosbare hechtingen weer keurig aan elkaar gehecht. Nadat de wond met een antibiotische zalf(ter voorkoming infectie) wordt behandeld verbinden we de penis met een steriel verband.

Contactgegevens

Locatie Den Haag
Ruijsdaelstraat 15
2525 AA Den Haag